19441944
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Saba was born in 1944 on the initiative of the noblewoman Neapolitan Giuseppina GuacciSaba nasce nel 1944 per iniziativa della nobildonna napoletana Giuseppina Guacci
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Production start of artisan liqueursInizio produzione di Liquori artigianali
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Business development with the production of natural syrups, in Particular way, almond milk syrup SabaSviluppo aziendale con la produzione di sciroppi naturali, in particolare modo, lo sciroppo al latte di mandorla SABA
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The company reinvents itself and launches the milk drink of Saba almond in brick with UHT technologyL’azienda si reinventa e lancia la bevanda al latte di mandorla SABA in Brick con tecnologia UHT
20182018
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Saba is acquired by Desirè Group, which expands the range of Products, introducing: Prepare for cocktails, premix, Topping, concentrated juicesSaba viene Acquisita da Desirè Group, che amplia la gamma di prodotti, introducendo: preparati per cocktail, premix, topping, succhi concentrati
20232023
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Thanks to the new generation and fresh ideas, the line Saba 1944 remaining faithful to the teachings and values of the founderGrazie alla nuova generazione ed idee fresche, nasce la linea Saba 1944 rimanendo fedeli agli insegnamenti ed i Valori della fondatrice

Brand historyStoria del Brand

The Saba brand was born in 1944, on the initiative of the Neapolitan noblewoman Giuseppina Guacci.Widow remained during the II World War, to carry on his family he looks at herself Around to find opportunities.G. Guacci saw at that time the strong request for liqueurs, sees opportunity and future in This business and in 1944 began to produce artisan liqueurs and rosoli in his little one laboratory.He decides the name Saba inspired by the legend of the Queen of Saba (Yemen is thought) the Which it was said that being very rich, he brought wealth and prosperity in turn.In the 60s' the company reinvents itself by expanding production to natural syrups also fruit, in particular they specialized in the production of milk syrup of almond where he soon became very popular and highly appreciated and a guarantee of quality. Thanks to the almond milk syrup, the company crossed the boundaries of Campania, making itself recognized first throughout the Central-South Italy and then expand in the rest of the Peninsula and in Europe, always recognized for its excellent quality.In 1988 the founder Giuseppina Guacci died and after this important event the company must continue to evolve.In the 90s, he began to produce an almond milk drink, ready for use, which can be used as an alternative to cow's milk.Thus was born the ready almond milk To drink in Brick, who combines the skill of the processing of almond milk Saba with the technology of the brick and the UHT process that guarantees its conservation without the use of preservatives.In 2018 the company was acquired by Desirè Group which expands the product range by adding Prepare for cocktail, premix, toppings and concentrated juices.In 2023, thanks to the new generation and fresh ideas, the Saba 1944 line was born.Il Brand SABA nasce nel 1944, per iniziativa della nobildonna napoletana Giuseppina Guacci.
Rimasta vedova durante la II guerra mondiale, per portare avanti la sua famiglia si guarda attorno per trovare opportunità.
G. Guacci vista in quel periodo la forte richiesta di liquori, vede opportunità e futuro in questo business e nel 1944 iniziò a produrre liquori e rosoli artigianali nel suo piccolo laboratorio.
Decide il nome Saba ispirandosi alla leggenda della regina di Saba (si pensa lo Yemen) la quale si diceva che essendo molto ricca, portasse a sua volta ricchezza e prosperità.
Negli anni 60’ l’azienda si reinventa ampliando la produzione anche agli sciroppi naturali alla frutta, in particolare modo si specializzarono nella produzione dello sciroppo di latte di mandorla dove ben presto divenne popolarissimo e apprezzatissimo e garanzia di qualità. L’azienda grazie allo sciroppo di latte di mandorla varcò i confini della Campania, facendosi riconoscere prima in tutto il centro-sud Italia per poi espandersi nel resto della penisola e in Europa, riconosciuta sempre per la sua qualità eccelsa.
Nel 1988 La fondatrice Giuseppina Guacci muore e dopo questo evento importante l’azienda deve continuare ad evolversi.
Negli anni 90', inizia a produrre una bevanda al latte di mandorla, pronta all’uso, che può essere utilizzata come alternativa al latte vaccino. Nasce così il latte di mandorla pronto da bere in brick, che coniuga la maestria della lavorazione del latte di mandorla Saba con la tecnologia del brick e del processo UHT che ne garantisce la conservazione senza l’uso di conservanti.
Nel 2018 l’azienda viene acquisita da Desirè Group che amplia la gamma prodotti aggiungendo preparati per cocktail, premix, toppings e succhi concentrati.
Nel 2023, grazie alla nuova generazione ed idee fresche, nasce la linea Saba 1944.

Background Image

The Saba 1944 line was born after a careful market analysis.It is clear that there is the need Of Create products of the highest quality, referring to the legacy of timeless teachings of the founding noblewoman.The vision of this project is to make it internationally known Italian products of the highest quality that bring the values ​​of the processing of natural raw materials according to The method left by the founder.La Linea Saba 1944 nasce dopo un attenta analisi di mercato. Si capisce che c’è l’esigenza di creare prodotti di altissima qualità rifacendosi all’eredità degli insegnamenti senza tempo della nobildonna Fondatrice.
La Vision di questo progetto è far conoscere a livello internazionale prodotti italiani di altissima qualità che portano i valori della lavorazione di materie prime naturali secondo il metodo lasciatoci dalla fondatrice.

MissionMission

Create the best syrups and liqueurs united with the Italian know-howCreare i migliori sciroppi e liquori uniti al know-how italiano

ValueValue

- Quality of raw materials- Know-how italiano- Drinking of quality- Qualità delle materie prime
- Know-how italiano
- Bere di qualità

VisionVision

Become a point of reference for quality drinking lovers bringing the best products to the market and promoting excellence Italian in the field.Diventare un punto di riferimento per gli amanti del bere di qualità portando sul mercato i migliori prodotti e promuovendo l’eccellenza italiana nel settore.

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