





Brand historyStoria del Brand
The Saba brand was born
in 1944, on the initiative of the Neapolitan noblewoman Giuseppina Guacci.Widow remained during the II World War, to carry on his family he
looks at herself Around to find opportunities.G.
Guacci saw at that time the strong request for liqueurs, sees opportunity and future in
This business and in 1944 began to produce artisan liqueurs and rosoli in his little one
laboratory.He decides the name Saba inspired by the
legend of the Queen of Saba (Yemen is thought) the Which it was said that being very
rich, he brought wealth and prosperity in turn.In the
60s' the company reinvents itself by expanding production to natural syrups also fruit,
in particular they specialized in the production of milk syrup of almond where he soon
became very popular and highly appreciated and a guarantee of quality. Thanks to the
almond milk syrup, the company crossed the boundaries of Campania, making itself
recognized first throughout the Central-South Italy and then expand in the rest of the
Peninsula and in Europe, always recognized for its excellent quality.In 1988 the founder Giuseppina Guacci died and after this
important event the company must continue to evolve.In the 90s, he began to produce an almond milk drink, ready for
use, which can be used as an alternative to cow's milk.Thus was born the ready almond
milk To drink in Brick, who combines the skill of the processing of almond milk Saba
with the technology of the brick and the UHT process that guarantees its conservation
without the use of preservatives.In 2018 the company
was acquired by Desirè Group which expands the product range by adding Prepare for
cocktail, premix, toppings and concentrated juices.In
2023, thanks to the new generation and fresh ideas, the Saba 1944 line was
born.Il Brand SABA nasce nel 1944, per iniziativa
della nobildonna napoletana Giuseppina Guacci.
Rimasta vedova durante la II guerra mondiale, per portare avanti
la sua famiglia si guarda attorno per trovare opportunità.
G. Guacci vista in quel periodo la forte richiesta di liquori,
vede opportunità e futuro in questo business e nel 1944 iniziò a produrre liquori e
rosoli artigianali nel suo piccolo laboratorio.
Decide il nome Saba ispirandosi alla leggenda della regina di Saba
(si pensa lo Yemen) la quale si diceva che essendo molto ricca, portasse a sua volta
ricchezza e prosperità.
Negli anni 60’ l’azienda
si reinventa ampliando la produzione anche agli sciroppi naturali alla frutta, in
particolare modo si specializzarono nella produzione dello sciroppo di latte di mandorla
dove ben presto divenne popolarissimo e apprezzatissimo e garanzia di qualità. L’azienda
grazie allo sciroppo di latte di mandorla varcò i confini della Campania, facendosi
riconoscere prima in tutto il centro-sud Italia per poi espandersi nel resto della
penisola e in Europa, riconosciuta sempre per la sua qualità eccelsa.
Nel 1988 La fondatrice Giuseppina Guacci muore e dopo questo
evento importante l’azienda deve continuare ad evolversi.
Negli anni 90', inizia a produrre una bevanda al latte di
mandorla, pronta all’uso, che può essere utilizzata come alternativa al latte vaccino.
Nasce così il latte di mandorla pronto da bere in brick, che coniuga la maestria della
lavorazione del latte di mandorla Saba con la tecnologia del brick e del processo UHT
che ne garantisce la conservazione senza l’uso di conservanti.
Nel 2018 l’azienda viene acquisita da Desirè Group che amplia la
gamma prodotti aggiungendo preparati per cocktail, premix, toppings e succhi
concentrati.
Nel 2023, grazie alla nuova
generazione ed idee fresche, nasce la linea Saba 1944.

The Saba 1944 line was born after a careful market
analysis.It is clear that there is the need Of Create products of the highest quality,
referring to the legacy of timeless teachings of the founding noblewoman.The vision of this project is to make it internationally known
Italian products of the highest quality that bring the values of the processing of
natural raw materials according to The method left by the founder.La Linea Saba 1944 nasce dopo un attenta analisi di mercato. Si
capisce che c’è l’esigenza di creare prodotti di altissima qualità rifacendosi
all’eredità degli insegnamenti senza tempo della nobildonna Fondatrice.
La Vision di questo progetto è far conoscere a livello
internazionale prodotti italiani di altissima qualità che portano i valori della
lavorazione di materie prime naturali secondo il metodo lasciatoci dalla
fondatrice.